اعصاب و روان

آشنایی با انواع مشکلات اعصاب و روان و روش درمان اصولی آنها

اعصاب و روان

آشنایی با انواع مشکلات اعصاب و روان و روش درمان اصولی آنها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

استرس شایع ترین اختلال سیستم عصبی است. استرس در حالت پیشرفته با از دست دادن کنترل عضلات همراه است که منجر به لرزش دستها می شود. اگر شما از استرس احساس خستگی می کنید، وقت آن است از خودتان محافظت کنید تا سیستم عصبی خود را دوباره به حالت تعادل برسانید. در واقع، علائم استرس ممکن است بر بدن شما، افکار و احساسات شما و رفتار شما تاثیر بگذارد. در این مقاله با کمک نتایج تحقیقات جدید متخصصین دنیا، اثراتی که استرس بر روی ذهن و بدن تان می گذارد را بیان میکنیم.

استرس.jpg

تاثیرات استرس روی ذهن و بدن

استرس یکی از واکنش‌های بدن نسبت به شرایط و تهدیدات موجود است. استرس اگر کم باشد برای فرد خطرناک نیست و تنها هشداری برای فرد محسوب می‌شود. استرس باعث می‌شود تا شما با چالش‌ها و مشکلاتتان روبرو شوید؛ اما اگر میزان آن زیاد شود میتواند به شما آسیب بزند.

ازبین بردن قدرت تفکر

استرس میتواند روی قدرت حافظه و یادگیری فرد تاثیر منفی بگذارد. می‌تواند باعث سردرد و بیخوابی و امراض روحی شود. همچنین در برخی موارد فرد برای ریلکس‌شدن به الکل و سیگار پناه می‌برد.

عدم توانایی در کنترل احساسات

استرس ممکن باعث عدم توانایی فرد در کنترل احساساتی مثل اضطراب و ترس شود. استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول در مغز شده و به همین دلیل فرد قادر به کنترل احساسات خود نخواهد بود.

مشکلات قلبی

استرس شدید میتواند خطر سکته قلبی و دیگر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. استرس می‌تواند باعث آسیب دیدن ماهیچه‌های قلب شود، ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش داده و باعث شود قلب با شدت بیشتری کار کند. همچنین میتواند باعث افزایش سطح کلسترول شود.

ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن

هرچه میزان استرس شدیدتر باشد، سیستم ایمنی بدن بیشتر ضعیف‌شده و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و عفونت در فرد افزایش می‌یابد. استرس می‌تواند به بافت‌های بدن آسیب وارد کند.

افسردگی

یکی از دلایل ایجاد افسردگی در افراد وجود استرس است. استرس باعث عدم توانایی ذهن در مراقبت از خود میشود و همین موضوع باعث ایجاد افسردگی در فرد میشود. از علایم افسردگی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیخوابی
  • ضعیف‌شدن حافظه
  • کاهش توانایی یادگیری
  • احساس غم و عدم توانایی در شادی کردن
  • گریه بدون دلیل

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی یلنک زیر کلیک کنید:

اثراتی که استرس بر روی ذهن و بدن تان می گذارد!

  • ۹۸/۰۵/۰۸
  • هستی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی